Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia - IOSUD - UAB
 
Susţii teza de doctorat

 

Cadru legislativ privind evaluarea tezelor de doctorat Ordin nr. 3482/24.03.2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitar si Anexa 1 pag. 8 privind  Metodologia de evaluare a tezelor de doctorat şi Anexa 2 pag. 15 privind Solutionarea sesizarilor cu privire la nerespectarea standardelor de calitate sau de etica profesionala, inclusiv cu privire la existenta plagiatului, in cadrul unei teze de doctorat.

 

 

 SUSTINERE TEZA DE DOCTORAT:

 

     În vederea susţinerii publice a tezei de doctorat, doctoranzii trebuie să parcurgă următoarele 5 faze.

     Toate documentele necesare completării dosarului se depun la Secretariatul Şcolii Doctorale a UAB din str. G. Bethlen, nr. 5, Alba Iulia.

 

     I. Obţinerea avizului comisiei de îndrumare şi a conducătorului de doctorat.

     Pentru a obţine avizul comisiei de îndrumare trebuie să depuneti înainte cu 7 zile următoarele:

        1. cererea de presusţinere,

        2. acordul de principiu al conducătorul de doctorat,

        3. teza de doctorat în format WORD.

 

     II. Obţinerea rapoartelor de similitudini.

     Etapa I:  Doctorandul trimite/depune la Secretariatul Şcolii Doctorale cu minimum 7 zile inainte de sustinerea tezei in cadrul comisiei de indrumare şi cu 20 de zile înainte de susţinerea publică a tezei, teza în format word, pe CD.

     Doctorandul beneficiază de o singură verificare gratuită (daca este necesar si o a doua generare a raportului de dimilitudini aceasta se face contra cost - 20 lei) a lucrării în vederea depistării plagiatului, pentru fiecare etapa a susţinerii.

     Etapa II: Şcoala Doctorală trimite rapoartele antiplagiat (conducătorului de doctorat) în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea şi tezei.

 

     III. Obţinerea deciziei de numire a comisiei.

     La Secretariatul Şcolii Doctorale se depune un dosar (plastic) cu şină care conţine următoarele documente (cu cel puţin 30 de zile înainte de susţinerea publica cf. HG 681/2011):

  • Propunerea Conducătorului de doctorat privind componenţa comisiei de susţinere publică vizată de conducătorul de doctorat şi de Directorul CSUD (Anexa 2);
  • Procesul verbal cu Avizul favorabil al comisiei de îndrumare.

 

     IV Completarea dosarului în vederea susţinerii publice a tezei de doctorat.

     După obţinerea deciziei de numire a comisiei de doctorat, dar nu mai târziu cu 20 de zile înainte de susţinerea publică, se completează dosarul cu următoarele acte:    

      1. Act de identitate;

      2. Certificat de naştere;

      3. Act care atestă schimbarea numelui, după caz;

      4. CV;

      5. Declaraţie pe proprie răspundere (Anexa 3);

      6. Cerere fixare dată susţinere;

      7. Adeverinţă depunere teză la bibliotecă;

      8. Rezmat teza de doctorat - limba română şi limba engleză;

     9. Teza de doctorat şi anexe (teza sub formă tipărită, redactată faţă, cartonată 1 exemplar, model prima pagina şi a doua, Anexa 5);

     10. Lista şi scan publicaţii;

     11. Declaraţia doctorandului privind publicarea tezei;

     12. Chitanţa de achitare a taxei administrative/de sustinere a tezei;

     13. Un CD care să conţină următoarele:

  • teza de doctorat în format electronic, PDF şi WORD ;
  • CV Europass;
  • rezumatul tezei de doctorat în format electronic, într-un fişier de tip PDF, care include rezumatul în limba română:
  • rezumatul tezei de doctorat în format electronic, într-un fişier de tip PDF, care include rezumatul în limba engleză:
  • lista de lucrări +scan publicaţii PDF;

     Chitanţa de achitare a taxei administrative/de susţinere a tezei se plăteşte la casieria UAB sau în contul de Trezorerie RO80TREZ00220F330500XXXX:

        a. taxa administrativă pentru doctoranzii subvenţionaţi (taxa administrativă se modifică prin hotărâre de Senat în fiecare an universitar);

        b. taxa administrativă şi taxa de susţinere a tezei  pentru doctoranzii cu taxă (se modifică prin hotărâre de Senat în fiecare an universitar);

   După completarea dosarului cu documentele enumerate mai sus, se afişează anunţul susţinerii publice a tezei (20 zile înainte de data stabilită de preşedintele Comisiei de doctorat).

 

     V. După susţinerea publică a tezei de doctorat se completează dosarul cu următoarele documente:

  • propunerea de acordare a titlului de doctor, semnată de preşedintele comisiei de doctorat;
  • procesul verbal de susţinere a tezei de doctorat;

     Dosarul de susţinere publică a tezei de doctorat este predat de preşedintele comisiei, în maximum 5 zile, la Secretariatul Şcolii Doctorale în vederea verificării, completării şi trimiterii la MEN.    

 

     Acte necesare ataşate referatului pentru decontarea unui bilet tren/deplasare cu auto

  • ordinul de deplasare semnat şi ştampilat, al fiecărui membru din comisie;
  • dovada plăţii (bonul de benzină cu codul fiscal al UAB 5665935, fără RO, sau dacă nu este menţionat electronic codul fiscal al UAB este necesară factură emisă cu datele UAB, bilet de tren clasa a II-a daca este sub 350 de km şi se poate deconta cuşeta doar cu aprobare specială etc).

 Plata decontului se face în maximum o lună de la depunerea documentelor de plată şi a delegaţiei la Secretariatul Şcolii Doctorale.

 

    Acte necesare pentru plata membrilor din comisia de susţinere publică

  • adeverinţă, în original, din care să rezulte funcţia şi vechimea în specialitate;
  • copie după codul IBAN;
  • copia BI/CI;
  • cuponul de pensie în cazul în care cadrul didactic asociat este şi pensionar (din luna anterioară sau curentă);
  • referatul în 1 exemplar, cu semnătura în original a referentului ştiinţific.

     Aceste documente trebuie să fie depuse la Secretariatul Şcolii Doctorale al UAB cu cel puţin 5 zile înainte de susţinerea publică a tezei de doctorat în vederea întocmirii contractelor de muncă. Nedepunerea în termen a actelor mai sus menţionate duce la imposibilitatea întocmirii contractelor şi la imposibilitatea plăţii referenţilor oficiali.